Eurofins IT Problemer

Kære Kunder,

I løbet af denne weekend har Eurofins’ IT security teams fundet en form for Ransomware på vores IT systemer, som har medført en række problemer på disse.

Sammen med vores eksterne og interne IT sikkerhedseksperter besluttede vi øjeblikkelig at tage en række forholdsregler, der ikke kan undgå at påvirke os og vores evne til at kommunikere udadtil. Vores IT teams arbejder på højtryk for at få alle IT operationer tilbage på normal funktion. Som en del af vores interne ledelsesprocedurer har det været nødvendigt at lukke en række servere ned, for især at undgå yderligere spredning. Trods intenst arbejde fra alle i Eurofins’ IT teams vil vi opleve udfald og problemer med at håndtere vores IT.

Vores undersøgelser lige nu tyder ikke på at vores data er blevet kompromitteret af 3. part. Vi har derfor ingen grund til at tro på at vores data er eller vil blive misbrugt.

Vi er desværre nødt til at meddele at vi på den korte bane vil opleve problemfyldt service og forsinkelser med rapportering af data. På grund af nedlukning af servere kan vi på nuværende tidspunkt ikke rapportere resultater ud ligesom vor online systemer så som EOL ikke er tilgængelige.

Alle vores teams arbejder hårdt på at genoprette de systemer der er påvirket. Det er desværre lige nu for tidligt at give en tidshorisont på hvor lang tid der går før alle vores systemer er genoprettet. I vil derfor opleve forsinkede resultater de næste dage.

For mere information om hvordan det påvirker dig kontakt venligst din normale kontakt person.

Vi beklager meget denne situation og vi gør alt hvad der er i vores magt for hurtigst muligt at komme tilbage på den høje service I normalt kan forvente af os.

Venlig hilsen

Direktionen

Eurofins Danmark